sæteråsen hytter og camping

Sæteråsen Hytter & Camping tilbyr rimelig overnatting nært naturen. Med beliggenhet nært Trysil og Trysilfjellet er det en attraktiv plass for turister i området. Spesielt i vintersesongen, med kort vei til Norges største og beste skianlegg.

For Sæteråsen produserte vi en kommunikasjonsstrategi som fokuserte på målgruppen deres. Den forklarte hvordan de burde bruke sosiale medier, som Facebook og Instagram, men analyserte også andre viktige kanaler for turist-målgrupper, som Google og Tripadvisor.

Det er et godt eksempel på hvordan samfunnet har utviklet særegne bruksmønster for tjenester og medier. I tilfeller som overnatting er for eksempel anbefalinger fra tidlige gjester og bilder svært viktig. Inntrykket vi danner oss kun ved å se gjennom digitale medier avgjør om vi velger å overnatte på plassen.

Annonsering

For Sæteråsen annonserte vi mot skientusiaster, spesielt på Østlandet. Vi sørget for at annonsene ikke «maste», og ikke ble vist for mange ganger per mottaker. Samtidig viste vi heller oppfølgingsannonser til de som viste interesse for Sæteråsen.

På denne måten kunne vi måle hvilke typer mennesker publikumet vårt bestod av og tilspisse hvem som skulle motta annonsene. Slik sparte vi annonsekroner, fordi vi ikke betalte for å reklame til uinteresserte mennesker.

Budskapet og språket i annonsen blir tilpasset målgruppen og mediet. Slik at all teksten fungerer, fanger oppmerksomheten og poengterer noen viktige «triggere» som kan hjelpe målgruppen med å ta handlingen vi ønsker oss: At de trykker seg videre til Sæteråsens nettsider og blir interessert i hytteutleie.

Annonsene skapte også mange bestillinger direkte via Facebook messenger.