Markedsføring Helgelandskysten

Når korona stengte landet og campingplasser ikke fikk motta gjester så ting mørkt ut for Polarcamp. Stengte grenser var også dårlig nytt, ettersom campingen spesialiserer seg på utenlandske fisketurister.

TV Klipp leverte raskt endringer på nettsiden som kommuniserte tiltak i forbindelse med Covid 19. Nå måtte campingen forberede seg på norske turister som ville se Helgelandskysten i sommer – noe som heldigvis viste seg å bli en populær affære.

Gjennom åpen dialog med campingen lærte vi raskt hvilke spørsmål campinggjester fra Norge lurte på. Denne kunnskapen brukte vi til å forbedre informasjonen på nettsiden og brukeropplevelsen der. Samtidig oppdaterte vi kontinuerlig Google annonseringen for campingen, slik at spørsmål nye campinggjester søkte etter på Internett ledet dem til relevant informasjon på nettsiden. Vi annonserte også strategisk, slik at reisende i området hadde større sjanse for å oppdage campingplass når de trengte en plass å overnatte.

Men søk handler ikke kun om annonsering. Polarcamp har jobbet med digital synlighet i lengre tid, og som markedsfører vet:

Søkemotoroptimalisering er et maraton, ikke en sprint.

Nå mottar Polarcamp mange gode anmeldelser på Google My Business, som forbedrer søkeresultatene både i Google maps og vanlige søk. Sommeren har blitt en stor suksess.

Spesielt morsomt er det når bloggere stikker innom, som da Per fra vieveier.no besøkte campingen og skrev varmt om oppholdet:

Ståle tar imot meg med smil og humor fra første øyeblikk. Han er sjefen her på plassen, en fargerik kar som er brennende engasjert i at folk skal trives og oppleve spennende ting, som fiske, turer med båt eller nyte naturen rundt i området her.