Sæteråsen Camping i Trysil ville prøve et nytt konsept: Hyttefadder. Dette er en måte for folk å prøve ut hyttelivet i nærheten av idylliske forhold, for å se om det er noe som passer for dem.

De tok kontakt med oss, for å snakke om hvordan vi kunne markedsføre konseptet på en enkel måte.

Etter et raskt møte ble vi enige om at innholdsmarkedsføring var den beste løsningen. Dette er en av de vanligste måtene for digital markedsføring.

Les mer om digital markedsføring.

Vi fikk tilgang til nettsiden deres, noen bilder, og produserte en landingsside. Deretter opprettet vi smarte annonser på Facebook og Instagram. Disse annonsene oppdaterer publikumet sitt kontinuerlig, og lærer underveis hvilke mennesker interesserer seg for emnet. Dette ved å finne mennesker som «ligner» på de som allerede trykket på artikkelen.

I annonsering er man oftest fornøyd om man oppnår en klikkfrekvens på over 1%. Det vil si at for hver 100 eksponering trykker 1 person. Denne annonsen hadde en klikkfrekvens på 16%, som betyr at målgruppen var veldig presis.

Alle som trykte seg til landingssiden fikk også en påminnelse på Facebook senere, en såkalt «remarketing-annonse». I tilfelle de ville tenke seg om først, og deretter glemte det.

Facebook annonse hytte

Sitat fra kunde:

«Uten Tonje og Martin i TV Klipp hadde vi fremdeles ikke hatt en kommunikasjonsstrategi. Takket være dem har det også blitt mer liv på våre sosiale medier, og vårt seneste prosjekt «hyttefadder» har kommet på banen. De er raske, flinke og veldig proffe.»

Alexandra Bruknapp / Daglig leder, Sæteråsen Hytter og Camping