Markedsføring og filmproduksjon kombinert åpner for skreddersydde muligheter. Så når Elkem Rana ønsket seg en kreativ strategi for rekruttering av arbeidskraft, stod vi klare.

Først hørte vi på Elkem Ranas behov og utfordringer. Deretter gjennomførte konsulenten vår, Martin Hansen, et fokusgruppeintervju med industrimekanikere på Elkem Rana. Her avdekket han hvilke faktorer som var avgjørende for ansettelse og hva markedsføringen burde fokusere på.

Blant annet oppdaget vi at varierte arbeidsoppgaver, teamarbeid, faglig utvikling og en enkel søknadsprosess var viktig for allerede ansatte.

Motivasjon og bruksmønster ble inkorporert i både stillingsutlysningen, filmen og markedsføringen. Nå kunne vi annonsere spesifikt mot målgruppen med et skreddersydd budskap.

På grunn av ønsket om en enkel søknadsprosess, lagde vi en spesiell løsning:

Elkem Mo i Rana Industrimekaniker annonse

Fra annonsen kunne søkere velge å lese mer om stillingen på Elkems nettsider, eller raskt fylle ut informasjon inne på Facebook. Disse personopplysningene ble sendt direkte til Elkem, som kunne kontakte potensielle arbeidstakere på telefon og avtale et intervju.